Blog

28 apr

Van pull weer terug naar push (berichten)?

Door |april 28th, 2015|Overig|0 Reacties

Een veelgevraagd feature binnen mobiele apps is het verzenden van push notifications. Niet zo gek. Met push notifications stuurt u persoonsgerichte content naar uw app-gebruikers met als resultaat: meer conversie of betrokkenheid. Door nieuwe ontwikkelingen gaan push notifications een nóg grotere rol spelen voor u als marketeer.
Toestemming voor push berichten
Uit de nieuw verschenen benchmark van Urban Airship afgelopen maand blijkt het gemiddeld aantal optins voor push berichten op 43% te liggen. Dit is twee procent lager dan vorig jaar, maar vergeleken met andere kanalen nog opvallend hoog. De aantallen […]

17 nov

Op zoek naar inspiratie voor het behouden van donateurs?

Door |november 17th, 2014|Overig, Donateurbehoud|0 Reacties

Kom naar de Vakdag Fondsenwerving 2014 op donderdag 20 november in De Kuip Rotterdam. Tijdens dit kennisevenement lanceren wij een mobiele app, geven wij een inspirerende presentatie en gaan wij graag met u het gesprek aan.
Presentatie
Tezamen met een vooraanstaand goed doel (welk houden wij nog even geheim) geven wij een presentatie over een nieuwe ontwikkeling binnen fondsenwerving. We nemen u mee in de wereld van mobiele apps. Het goede doel vertelt over haar app die gericht is op het behouden van donateurs én tegelijkertijd ook de andere communicatiekanalen versterkt. […]

16 sep

Verwarring voor goede doelen over mobiel doneren

Door |september 16th, 2014|Werving|0 Reacties

Vol verbazing las ik het onlangs gepubliceerde onderzoek van Sanoma uitgevoerd door Motivaction over mobiel doneren. Het onderzoek stelt dat mobiel doneren nog redelijk onbekend is: “maar liefst 75 procent van de mensen staat nog niet open voor mobiel doneren”. Het onderzoek deed me meteen denken aan een filmpje over mobiel gebruik, maar dan in 1999, 15 jaar terug.

Innovatie wordt geremd
De conclusies van het onderzoek zijn een aantal weken geleden op een bijeenkomst van het VFI gepresenteerd aan circa 40 grote goede doelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind […]

28 aug

De kracht van één ambassadeur

Door |augustus 28th, 2014|Werving, Donateurbehoud|0 Reacties

Het is allang bekend dat ambassadeurs belangrijk zijn voor goede doelen. Maar nog niet eerder is er door één ambassadeur zo’n groot online succes behaald voor het goede doel als de #ALSicebucketchallenge. The Icebucket Challenge – overgewaaid uit Amerika – is de meest virale charitatieve campagne ooit. En deze guerilla-actie is nog niet opgehouden. Nog steeds worden er berichten, foto’s en video’s, met name op Twitter en Facebook, geplaatst over de koude ijsdouche voor het goede doel.
Het ontstaan van de #ALSicebucketchallenge
ALS (Amyotrofische Laterale Sclerose) is een aandoening van het […]

01 aug

De waarde van donateurgegevens

Door |augustus 1st, 2014|Donateurbehoud|0 Reacties

Onlangs volgde ik een sessie door Christoffer Holm, International Growth and Innovations Director bij Amstery International Denemarken. Hun donateursbestand is ongeveer 100.000 groot. Christoffer vertelde over zijn visie in relatie tot integrated marketing en de waarde van donateurgegevens.
De motieven van donateurs
Veel goede doelen hebben een donateursbestand waarin de basisgegevens van een donor worden bijgehouden. Het gaat hierbij om persoonsgegevens, het aantal donaties en wanneer deze donaties zijn gedaan.

Voor effectieve communicatie met de donateur heeft u echter meer gegevens nodig om een zinvol gesprek te starten over inhoud. U zult […]

11 jul

Vakblad Fondsenwerving over de goede doelen app, YourChapp

Door |juli 11th, 2014|Overig|0 Reacties

Vakblad Fondsenwerving publiceerde een artikel over de goede doelen app, YourChapp. Hoofdredacteur Jaap Zeekant interviewde Bobby Verlaan over de mogelijkheden van de goede doelen app. “Ik schrijf graag over nieuwe ontwikkelingen, waarvan ik verwacht dat fondsenwervende instellingen ervan zullen profiteren”, aldus Jaap Zeekant.
Loyaliteit donateurs
De goede doelen app is er op gericht om de loyaliteit van donateurs te bevorderen. Donateurs zijn tevreden, maar slechts beperkt betrokken en loyaal. De onderdelen tevredenheid, vertrouwen en betrokkenheid zijn de drijvende krachten voor de uiteindelijke loyaliteit. Deze drie onderdelen zijn allen te realiseren met […]

30 jun

Niet iedere loyale donateur is gelijk

Door |juni 30th, 2014|Donateurbehoud|0 Reacties

Bestaat de loyale donateur nog wel? Ja, natuurlijk. Maar zoals ieder goed doel merkt, is dit een andere vorm van loyaliteit. De donateur verstaat onder loyaliteit niet meer het afgeven van een machtiging voor meermalig geld doneren. Donateurs vinden zichzelf bijvoorbeeld al loyaal wanneer ze trouw de digitale nieuwsbrieven van een goed doel doornemen. Dit is naar mijn mening geen gekke gedachte. Loyaliteit gaat immers over een emotionele band. Geld hoeft geen rol te spelen bij dit begrip. De vraag is dan: hoe zet u de loyaliteit van de […]

20 mei

Hoe krijg ik meer app installs?

Door |mei 20th, 2014|Werving|0 Reacties

Uw goede doel is misschien een mobiele app aan het overwegen. Maar hoe zorgt u er voor dat uw donateurs de app downloaden? Dit boekje bevat negen tips voor uw goede doel.

Smart app banner

Een simpele doch effectieve manier voor het verkrijgen van app installs is een smart app banner. Wanneer uw donateur de (mobiele) website bezoekt, krijgt de donateur de app boven in zijn smartphone-scherm aangeboden. Voor het plaatsen van een smart app banner, hoeft er enkel één regel html-code worden toegevoegd aan uw website. Kijk voor meer informatie […]

20 mei

De mobiele oplossingen voor jouw goede doel: site of app?

Door |mei 20th, 2014|Overig|0 Reacties

De feiten liegen er niet om: het mobiel gebruik in Nederland is enorm gegroeid. Ook van uw goede doel worden er mobiele ontwikkelingen verwacht door de donateur. Maar waar moet u als goed doel op focussen? Voor welke mobiele oplossing moet u kiezen: een mobiele website of een mobiele app?
Mobiele oplossing: mobiele site
Het grote verschil tussen een mobiele website en een app zit in de gebruikersbeleving. Een mobiele website is zeker een toegevoegde waarde, omdat de donateur op deze manier informatie on-the-go voor handen heeft.

Een mobiele website zorgt […]

14 mei

Zit in de broekzak van uw donateur

Door |mei 14th, 2014|Overig|0 Reacties

Door het internet zijn we 24/7 online en bereikbaar. Goede doelen zijn daarom met succes online actief, al blijft de inzet van mobiele oplossingen nog bij de meeste organisaties uit. Dat terwijl het aantal mobiele bezoeken flink is gestegen.

Dat het aantal mobiele bezoeken is gegroeid, is niet zo gek:

In één jaar tijd is het gebruik van het aantal smartphones in Nederland met 1,1 miljoen gestegen naar 8,5 miljoen, aldus onderzoeksbureau GFK. Met als gevolg dat er op dit moment in ons land meer mensen zijn met een smartphone dan […]